Smart, advies begeleiding en training
® smart abt 2011
Wat is de inhoud van de training?
De deelnemer leert het verschil tussen klantvriendelijk en klantgericht. Tussen directe en indirecte communicatie. Deelnemers leren gesprekstechnieken. Zij worden zich bewust van de
onderdelen van een telefoongesprek, de opening, opbouw en afsluiting. Deelnemers krijgen tips over bereikbaarheid. De deelnemers leren positief reageren, actief luisteren en oefenen de
technieken in rollenspelen.
introductie
In deze module wordt een inleiding gegeven en krijgen de medewerkers de mogelijkheid zichzelf voor te stellen en hun doelstellingen voor de training vast te stellen.
communicatietheorie
Deze module vormt de basis voor iedere communicatietraining. Het geeft inzicht in hoe mensen met elkaar communiceren, verbaal en non-verbaal, interne en externe ruis, het overbrengen
van een boodschap etc.
klantvriendelijkheid
Hierin wordt uitgelegd wat het verschil is tussen klantvriendelijk en klantgericht en de wijze waarop dit met name aan de telefoon tot uitdrukking komt.
Een medewerker die de gezamenlijke alsook de indivuele training heeft gevolgd
kan op verantwoorde wijze uw bedrijf telefonisch vertegenwoordigen.
Duur
Hele dag
Informatie
Informatie
TRAINING HELPDESK EN KLANTENSERVICE
duur: 1 dag | max. groepsgrootte: 8 personen
gesprekstechnieken
De cursisten krijgen inzicht in de wijze waarop een gesprek wordt gevoerd en op welke wijze dit in de juiste richting kan worden geleid.
probleemoplossen
De medewerker wordt bekend gemaakt met de theorie voor het efficiënt achterhalen van de problematiek en het vinden van een oplossing. Dit wordt tevens geoefend.
Omgaan met klachten
Het aannemen van een klacht en de nazorg komen hier aan de orde. Ook het omkeren van een boze klant naar een tevreden klant wordt behandeld.
communicatiepraktijk
Deze afsluitende module geeft gelegenheid om de eerder behandelde theorie door de trainer in rollenspelen en voorbeelden om te zetten.
Waar en hoe wordt deze gegeven?
De training vindt bij voorkeur in uw eigen bedrijf plaats. Bij de trainingskosten zijn de technische hulpmiddelen als huur van een LCD projector inbegrepen, de train(st)er neemt deze mee.
Ook cursusmateriaal is inbegrepen. U dient te zorgen voor een cursuslokaal, koffie, water en lunch. Op aanvraag kan een externe lokatie tegen meerprijs worden aangeboden.
Welke vervolgtraining past hier goed bij?
Individuele training
Voor wie is de training bedoeld?
Deze training is bedoeld voor alle medewerkers in het bedrijf die werken in een servicegericht call center, een klantenservice of helpdesk. Het is ook zeer geschikt als vervolg op andere trainingen.
Home
Trainingen
Bestel